reklama

Som dospelá?

Dospelosť neznamená robiť si čo chceš, dospelosť znamená niesť zodpovednosť za svoje rozhodnutia. môj otec

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na slová môjho otca si spomeniem takmer každý deň. A hlavne teraz, keď sa na mňa z každej strany valia kvantá emócií kvôli Pamiatke zosnulých, Vianociam alebo kvôli názorom iných ľudí na život a všetko, čo s tým súvisí.

Pred pár hodinami som si prečítala osudy pár žien, ktoré sa rozhodli pre interrupciu z rôznych dôvodov. Zanechalo to vo mne ako v žene, budúcej matke a v neposlednom rade aj dcére veľký zmätok. Kladiem si veľa otázok. Je žena, ktorá má dávno po 18. skutočne dospelá? Je žena, ktorá bola na potrate a po rokoch má výčitky svedomia dospelá? Uvedomovala si vtedy dôsledky svojho rozhodnutia? Je schopná niesť zaň celý život zodpovednosť? Čo by som spravila na jej mieste ja? 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som mala 19 rokov, zašli sme s mojim otcom (mamku som vtedy užnemala) na kávu, kde mi navrhol, aby som si dala predpísať antikoncepciu. Začínala som vtedy študovať na výške a mala som predsebou krásny študentský život a on veľmi dobre vedel, čo všetko je jehosúčasťou :) . V tom čase som začínala vzťah s chalanom, s ktorým smespolu dodnes. Dnes mám 25 a začínam rozmýšľať o rodinke, aj keď je tootázka na najbližšie dva roky. Nikdy som neľutovala, že som dala naradu mojho otca. Názory na "tabletky" sa líšia. Jedni vravia, zespôsobujú neplodnosť, iní že sú neškodné. Neviem, aké následky zanechajúna mojom organizme. Viem však jedno, rozhodla som sa v čase, keď sommala na to dostatok času, nebola som pod tlakom rodiny,okolia a anisvojho svedomia. Jedného dňa, keď sa mi narodí krásne malé dieťa, budemvedieť, že je tu preto, lebo dvaja ľudia, ktorí to spolu myslia vážneuž vyše 6 rokov sa tak rozhodli a tesia sa naň. A čo keď deti nebudemmôcť mať? A kde mám istotu, že by som ich bola mala aj keby somneužívala lieky? Jedného dňa, keď budem mať deti vo veku, kedy je užpotrebné rozprávať s nimi aj o takýchto veciach, dám si veľmi záležaťna tom, aby k sexu pristupovali zodpovedne, či už s liekmi alebo beznich. Možností je veľa, treba na to však mládež pripraviť a nie plakať,keď je už neskoro. Ďakujem svojmu otcovi za to, že sme sa mohli o tompred 6. rokmi porozprávať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keby moja mama užívala antikoncepciu, možno by som tu dnes nebola. Na druhej strane tiež študovala na výške, "nemusela" sa vydávať a možno práve preto som dnes tu, lebo pristupovala s mojim otcom k pohlavnému životu zodpovedne a nemusela stáť v druhom ročníku štúdia pred "ťažkým" rozhodnutím. Bola dospelá.

Jana Kevická

Jana Kevická

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentka vysokej školy, odbor manažmentProfil uživatele Jana Kevická | Vytvořte si svou vlastní vizitku Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéŠtúdium

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu